НИКАДА НЕЋЕМО ЗАБОРАВИТИ

,, Ако бих, као дечак Коља, могао да говорим у Бундестагу, вероватно бих рекао следеће речи:
– Драги посланици, данас сам видео чудо. И ово чудо се зове Немачка. Корачао сам према вама и гледао прелепе берлинске улице, људе, дивне споменике архитектуре, а сада стојим овде и гледам вас. И разумем да је све ово чудо. Да сте сви рођени и живите у Немачкој. Зашто тако мислим? Јер с обзиром на то шта су ваши војници урадили код нас, на окупираним територијама, војници Црвене Армије имали су пуно морално право да униште цео немачки народ. Оставити на месту Немачке спаљена поља, рушевине и само пасуси у уџбеницима напомињали би о томе да је постојала некад таква држава.
Вероватно се не сећате свих детаља ваше окупације, али то и није нужно. Подсетићу вас само на то шта су војници Вермахта и СС радили са совјетском децом. Стрљали су их. Често пред родитељима. Или обрнуто, прво су пуцали на тату и маму, а затим на децу. Ваши војници су силовали децу. Децу су спаљивали живу. Слали су их у концетрационе логоре, где су им узимали крв да направе серум за ваше војнике. децу су спаљивали живу. децу су морили глађу. Децу су ваши вучјаци уједали до смрти. Деца су коришћена као мете. деца су брутално мучена само из забаве. Дојенче је ометало сан официра Вермахта, узео га је за ногу и разбио му главу на углу пећи. Ваши пилоти су на станици Личково бомбардовали воз којин су децу покушавали да одведу у позадину, а затим су ваши војници гонили уплашену децу, пуцајући на њих ма отвореном пољу. Две хиљаде деце је убијено. Само за то што сте радили са децом, понављам Црвена армија је могла потпуно уништити Немачку. Имала је пуно морално право. Али није. Да ли се кајем? Наравно да не. Клањам се пред челичном вољом својих предака, који су у себи пронашли невероватну снагу да не постану исте животиње као што су били војници Вермахта. На копчама немачких војника писало је ,, Бог је с нама ”. али они су били производ пакла и донели су пакао у нашу земљу. Војници Црвене армије били су припадници Комсомола и комунисти, али испоставило се да су совјетски људи били много већи и срдачнији људи од становмика просвећене религиозне Европе. И нису се осветили. Били су у стању да схвате да пакао не може бити поражен паклом. Не бисте требали тражити од нас опроштај, јер ви лично нисте ни за шта криви. Не можете бити одговорни за своје дедове и прадедове. Али бићу искрен- за мене су Немци заувек туђи. То није зато што сте лично лоши. У мени вришти бол деце коју је спалио Вермахт. И мораћете да прихватите да ће вас, бар моја генерација- за коју су успомене на рат награде њихових дедова, њихови ожиљци, њихови фронтовски пријатељи- доживљавати на овај начин. Шта ће бити даље, не знам. Свакако морамо сарађивати, Руси и Немци. Морамо заједно решавати проблеме. Борити се против ИСИС-а и градити гасоводе. Али мораћете да прихватите једну чињеницу: никада се нећемо покајати за наш Велики рат. Јер тада смо спасили не само себе. Спасили смо вас од вас самих. И ја чак не знам, шта је важније”.
Андреј Медведев
новинар ВГТРК

KUD JE NESTALA POBJEDA

Prošla je još jedna godišnjica obilježavanja kapitulacije Njemačke 1945. godine, čime je završen II sv. rat na tlu Evrope, datuma koji je ustanovljen kao Dan pobjede. Pri tome je potpuno nevažno, obilježava li ga netko 8., ili 9. maja, jer je razlika u tome što je pobjednički front bio razvučen, preko više vremenskih zona. Ono što je bitno, to je činjenica, da je pobjeda izvojevana nad fašizmom i nacizmom, do tada najopasnijim protivnikom ljudskoga roda, koji je izazvao najveće ljudske i materijalne gubitke u povijesti ratovanja i za čije slamanje su podnesene najveće ljudske žrtve, koje u punom smislu riječi zaslužuju da im se zahvalimo i poklonimo. „Kod nas“, odnosno u bivšoj zajedničkoj državi Jugoslaviji, taj se dan sa ponosom obilježavao 9. maja.
Danas se sa razlogom moramo upitat, dali je Pobjeda još uvijek među nama.
9.maja 1950. godine francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman, predstavio je svoj prijedlog Evropske zajednice za ugljen i čelik, taj je dokument nazvan Schumanova deklaracija. Vijeće Evropske unije 1985. godine u Milanu donijelo je odluku da se 9. maj obilježava kao Dan Evrope. Znači imamo dva događanja istog datuma.
Jačanje liberalno kapitalističkih struja u Evropi i svijetu i vremenski odmak i blijeđenje sijećanja na ratne strahote i žrtve, bili su plodno tlo, na kojemu je novokomponirani naziv permanentno istiskivao onaj prethodni. Dan Evrope korišten je češće i glasnije, a Dan pobjede sve manje i tiše.
Dodatno narušavanje digniteta Pobjede i uvreda žrtava dogodila se 90-ih, nakon kontrarevolucije u istočnoj Evropi i secesionističkih ratova u Jugoslaviji. Na dijelu je revizija povijesti i uspon sljedbenika poraženih ideologija, koji bez otpora stupaju u javni prostor.
Posebno je ponižavajuće stanje na jugoslavenskom prostoru. Po brojnosti pripadnika NOV, po brojnosti vezanih okupacionih jedinica na terenu, po organizacijskoj razini i po vojnom doprinosu zajedničkoj borbi, Jugoslavija je svrstana kao peti čimbenik antifašističke koalicije, ravnopravno uz bok SSSR-a. SAD-a, Velike Britanije i Francuske. Nosioci vlasti u novonastalim vazalnim tvorevinama, se danas ne ponose tom činjenicom, ona im stvara nelagodu, revidiraju ju i nisu iskreni kad se je protokolarno moraju dotaknut.
U Hrvatskoj je porušeno između 3 i 4 hiljade artefakata koji su obilježavali događaje iz tog razdoblja, iz stradarija su uklonjena imena istaknutih pojedinaca i događaja iz NOB-a i revolucije. Ime i obilježje Josipa Broza Tita opstalo je tek u nekim sredinama. NOB i socijalizam se stigmatiziraju, pobjednici žigošu i nazivaju zločincima, a poraženi domaći kvislinzi proglašavaju pravednicima. To zorno pokazuje koliko je Hrvatskoj „draga“ Pobjeda.
U Sloveniji se širi tumačenje, da je otpor neprijatelju bio potreban i kao takav prihvatljiv, ali nije prihvatljiva organizacija vođenja borbe. Pri tome naravno ne govore kako bi taj otpor polučio rezultat kakav je, da organizacija vođenja nije bila takva kakva je.
Sa izuzetkom Rusije, gdje Dan pobjede i dalje zauzima mjesto koje mu pripada i gdje je obilježavanje tog događaja na razini žrtve koju su narodi SSSR-a podnijeli na oltar slobode sviju nas i ono se u proteklom razdoblju nije mijenjalo, u ostalim dijelovima Evrope i ex jugoslavenskog prostora, tog se dana prisjećaju i dostojanstveno obilježavaju uglavnom pripadnici klasno diferenciranog spektra.
Vladimir Kapuralin
Socijalistička radnička partija Hrvatske

КРВАВИ ТЕРОР НА БЛИСКОМ ИСТОКУ

Осуђујемо експанзионистичку политику израелске владе која представља окупацију а чији напади имају за циљ насилно расељавање палестинског народа. Расистичко насиље над палестинским народом, про-мировним активистима, женама и децом, које Израелци покушавају насилно иселити из својих домова и насеља у источном Јерусалиму, нехумано је. Од прошле недеље, десетине Палестинаца рањено је у насилним нападима израелске полиције на насељенике. Ескалацијом сукоба више од 20 Палестинаца, од којих деветоро деце, умрло је у израелским ваздушним ударима на Газу. Забрињавајуће је да се напади неће овде зауставити.
Подсетимо и да је, док је израелска влада вакцинисала велики део становништва, врло мало Палестинаца који живе под опсадом у истој регији имало приступ вакцинама или лековима и они и даље пате од пандемије КОВИД-19 под изузетно тешким условима. Израелске власти затвориле су очи пред овом великом неједнакошћу и мирно гледале како Палестинци умиру од корона вируса иако се то могло спречити.
Упркос свим тим губицима, чињеница је да САД, које су највећа подршка Израелу и чија се амбасада и даље нелегално налази у Јерусалиму ( што је срамотно подржао и председник Србије Александар Вучић), масакр који је израелска влада спровела означава као „одбрану“, чиме је јасно показала да смелост иза бруталности насилника долази из неофашистичких САД. Империјализам покушава да уништи палестински народ.
Не чуди ни, да је, ,,Фејсбук” забранио службену страницу Либанске комунистичке партије због подршке борби палестинског народа против окупације „Фејсбук“ је јуче забранио службену страницу Либанске комунистичке партије под изговором кршења њених „стандарда заједнице“, тврдећи да објаве и вести које објављује страница подржавају терор и подстичу убијање. Ова одлука донесена је због пристрасности Фејсбука према ционистичкој агенди која делује да утиша све гласове противљења и подршке покрету отпора и палестинској побуни против окупације, те их класификује као терористичке. Либанска комунистичка партија је у непрекидној конфронтацији са окупацијом Палестине, ционизмом и империјализмом на све могуће начине, а медијски рат је само компонента ове конфронтације.
Партија Комунисти Србије, подржава вишедеценијски праведан отпор палестинског народа и њихове легитимне захтеве за независност и суверенитет.
Солидаришемо се и са Либанском комунистичком партијом.

А ЗА ДАН ПОБЕДЕ – ФАШИСТИЧКА КОРАЧНИЦА

Све слободољубиве снаге у свету, укључујући и Србију, ишчекивале су Девети мај, Дан победе над фашизмом, како би још једном показале да није заборављена велика победа човечанства над силама зла, оличеним у фашизму и нацизму.
Да би у Србији све било другачије него у осталим земљама победницама, побринула се актуелна буржоаска поданичка власт Александра Вучића. Наиме, у земљама победницама се величају антифашистички борци, одаје им се заслужено признање и почаст и оживљава сећање на њих. У Србији, поред полагања венаца и цвећа на спомен обележја посвећена борцима НОР-а, одржана је и тзв. “Свечана академија”, којој је присуствовао државни врх Србије, Вучићев кућни љубимац Милорад Додик, четворо преживелих бораца НОР-а и представници СУБНОР-а (или како ли се ова организација већ сад зове). Међутим, тај скуп нити је био свечан, нити је био академија. Много је више личио на комеморацију.
Стварно смо у великој дилеми којим редоследом да укажемо на све што је урушило смисао овог догађаја, али кренимо редом.
Ако знамо, а знамо, да је једина ослободилачка снага у овој земљи била НОВЈ, коју је предводила КПЈ на челу са Титом, за очекивати је било да буде отпевана или рецитована бар једна песма која велича НОР, али то се није десило. Отпевано је неколико руских песама, као што смо већ навели далеко примеренијих комеморативном скупу, него свечаној академији. Црвена армија је свакако дала велики допринос ослобођењу Београда и у борбама на Сремском фронту, али земљу је ослободила НОВЈ, која је крајем рата прерасла у Југословенску армију и која је у свом саставу имала 800.000 бораца.
Једина смо земља у свету у којој се за Дан победе на свечаном скупу рецитује песма која је била корачница фашистичке организације у тој земљи за време Другог светског рата. Конкретно, у питању је песма “Мртви нисте” која је била корачница фашистичке организације “Збор” Димитрија Љотића и њене војне формације – Петог српског добровољачког корпуса, познатог по злочинима над сопственим народом.
Светла тачка овог срамотног скупа било је обраћање председника СУБНОР-а, друга генерал-мајора у пензији Видосава Ковачевића. У свом говору указао је на чињеницу да се српски народ, као и остали југословенски народи, одазвао позиву КПЈ и друга Тита на устанак и да је у тој борби дао велики допринос. Националистима и национал-фашистима који су присуствовали скупу посебно је засметало што се генерал Ковачевић, поред осталог присутнима обратио и са “другарице и другови”. На то је отворено, на ружан и примитиван, али њему свакако својствен начин, реаговао Вучићев кућни љубимац, Милорад Додик. Да не би било двоумљења, на њега се односи одредница национал-фашиста.
После генерала Ковачевића, мада никоме од нас који не припадамо владајућем режиму није јасно по ком основу, скупу се обратио поменути Додик. У свом примитивном маниру, да би максимално омаловажио догађај и присутне борце НОР-а и чланове СУБНОР-а, није нашао за сходно да има припремљен, односно написан говор. Позант по својој елоквенцији и високим интелектуалним способностима, он је говор одржао, што би наш народ рекао, “из главе”. Сем негирања чињенице да су партизани на челу са Титом једини ослободиоци, јер тобоже они нису били Срби (да је бар нешто прочитао вероватно би знао да су преко две трећине састава НОВЈ чинили Срби), он је изнео нову историјску “чињеницу” да Тито није хтео да прихвати збег српске нејачи који је био прогањан од Францетићеве усташке “Црне легије”, и да је тај невини народ после тога тешко страдао (убијено је око 6.000 жена, деце и стараца). Овај страшан злочин се стварно десио, али то да Тито није хтео да прихвати збег је “податак” до кога су дошли само Додик и његови четници. Тиме се ставио у ред “значајних” историчара, где му друштво први пре свега Вук Драшковић, познат по својим никада потврђеним изворима. Суштина остатка његовог говора се свела на подсећање на злочин усташа у Јасеновцу, где је свакако и недосвимслено почињен геноцид над српским народом и што никад не сме да се заборави, нити опрости починиоцима, али није јасно због чега није ни једном речју поменуо борбу против немачких и италијанских окупатора. То за председавајућег Председништва Босне и Херцеговине није било битно нити важно, важно је “ударити” по Хрватима и Муслиманима (наравно, ни представници хрватских и муслиманских националистичких партија у БиХ нису ништа бољи од Додика, њима је једино важно да “ударају” по Србима). Он је истину за вољу на овај дан требао да буде у Сарајеву и тамо обележава Дан победе, а не у Београду да дели лекције како је постојао још један антифашистички покрет на територији Југославије. Још само да нам је рекао где су се то четници после новембра 1941. године и споразума Немаца и пуковника Михаиловића у селу Дивцима о заједничкој броби против партизана, борили против Немаца или Италијана, и ми бисмо употпунили своја знања о Другом светском рату. Наравно, Вучићев кућни љубимац то није могао да нам каже из простог разлога – тако нешто се није десило. Једино што су они радили је да су клали и убијали голоруки народ, како Хрвате и Муслимане, тако и Србе. Велики поткозарски четник (вероватно води порекло од оних који су убили др Младена Стојановића, чувеног “команданта Козаре”) нас није подсетио на “херојска” четничка дела у Србији – покоље у Вранићу и Друговцу, као ни на Даринку из Рајковца и њене две малолетне ћерке, које су заклали “храбри” припадници Горске гарде Николе Калабића. Он нас није подсетио, али ми се сећамо и подсетићемо ми њега када буде дошло време, а доћи ће сигурно, нека не брине.
Наравно, ништа не би имало смисла да се скупу није обратио и Александар Вучић. Као и његов претходник, и он је своје обраћање далеко више посветио дневно политичким потребама и обрачунавању са Зораном Милановићем и властима у Хрватској (свакако и не помишљамо да бранимо Милановића, јер неко ко изјави да су Срби сами криви за оно што им се десило у НДХ јер су се супротстављали усташама, не само да заслужује сваку моралну осуду већ треба одмах да буде суспендован са функције на којој је). О Другом светском рату је много опрезније говорио од свог кућног љубимца, чак се у знак поштовања поклонио присутним борцима НОР-а. Наравно, знамо да је Александар Вучић један од највећих глумаца у Србији, тако да смо свесни и чињенице да је све ово била глума. То пре свега јер је пореда НОП-а он помињао још неке ослободилачке покрете на тлу Југославије (знамо да је сигурно мислио на четнике, којима и сам припада, али стварно нам није јасно који су то још покрети били), чијим припадницима се такође поклонио.
На крају, да резимирамо. Нити је скуп који је требао да буде свечана академија случајно омаловажен, нити је случајно рецитована фашистичка корачница, нити је случајно Милорад Додик причао то што је причао, а свакако није случајно то што је Вучић изнео у свом обраћању. Све је то још један од веома добро осмишљених поступака снага поражених у Другом светском рату, којима желе да докрајиче посао на потпуној ревизији историје и негирању истине о ослободилачкој борби на тлу Југославије у Другом светском рату.
У Србији је левица, укључујући и комунисте, у потпуној дефанзиви у дужем периоду. Екстремна десница све више узима маха и постоји велика бојазан да ће фашистичке организације све више бити заступљене на нашој политичкој сцени. Актуелна власт овај тренд свесрдно потпомаже, јер је у складу са њеним циљевима.
Уколико ускоро прогресивне снаге у Србији не предузму значајне и одлучне кораке, будућност земље и нових нараштаја је под великим знаком питања. Идуће године ће можда на свечаној академији поводом Дана победе над фашизмом почасно место да заузимају фотографије Милана Недића, Димитрија Љотића и Марисава Петровића. Крајње је време да се освестимо!
СМРТ ФАШИЗМУ И ФАШИСТИМА – СЛОБОДА НАРОДУ
ЖИВЕЛА СОЦИЈАЛИСТИЧКА РЕПУБЛИКА СРБИЈА

KOMUNISTI SRBIJE ODALI POČAST POBEDNICIMA NAD FAŠIZMOM

Delegacija Komunista Srbije položila je venac na Spomen obeležje Oslobodiocima Beograda u Drugom svetskom ratu, uz vojne počasti i prisustvo diplomata iz Rusije, Kazahstana i Ukrajine, kao i poštovaoca antifašističke borbe.
Interesantno je napomenuti da oficiri Ruske armije i dalje sa ponosom nose crvenu petokraku za razliku od oficira naše vojske.
U borbi protiv fašizma živote je dalo 8,5 miliona Crvenoarmejaca i 305.000 Jugoslovenskih partizana, 300.000 američkih i 270.000 britanskih vojnika.
Predstavnici američkih i britanskih diplomata nisu bili prisutni iako su pobednici u Drugom svetskom ratu.
Uprkos pokušajima revizije istorije i tendencije da se četnički kolaboracionistički pokret prikaže kao antifašistički, danas su se desničari sakrili u mišju rupu, svesni da su oni koje baštine zajedno sa Nemcima i ustašama bežali pred ofanzivom Titovih partizana i Crvenoarmejaca.
Svim komunistima i progresivnim građanima čestitamo 09. maj, Dan pobede nad fašizmom.
SLAVA POBEDNICIMA!

KOMUNISTI SRBIJE UČESTVOVALI NA MEĐUNARODNOJ ANTIFAŠISTIČKOJ VIDEO KONFERENCIJI

Komunistička partija Donjecke republike bila je 08. 05. 2021. godine organizator međunarodne antifašističke video konferencije povodom godišnjice pobede nad fašizmom. Učestvovale su komunističke partije iz celog sveta. Sa jugoslovenskog prostora pored naše partije učestvovala je i SRP Hrvatske. Sve partije dale su podršku drugovima iz Donjecka u njihovoj borbi za slobodu protiv ukrajinskog neofašizma. Komunisti Srbije u svom referatu pored ostalog ukazali su na značaj jugoslovenskih partizana u borbi protiv fašizma, na SAD i EU kao nosioce neofašizma danas, i uputile poziv svima na neophodnost formiranja nove Komunističke internacionale.

 

 

 

SUŠTINA MARKSIZMA

Suočeni smo sa stvarnošću u kojoj egzistiraju razne interpretacije Marksa i marksizma,od kojih su jedne na tragu Marksove misli i teže da budu marksističke, dok druge nose „marksističku“ etiketu. Postoji dakle,mnoštvo interpretacija Marksa i marksizma, i stalno se nameće pitanje: koja je prava?

Pre svega, treba shvatiti da marksizam predstavlja otvorenu knjigu ljudske istorije – i za saznanje prošlosti i za stvaranje budućnosti. Dakle, marksizam nije samo Marksova misao, već i misao na tragu njegove misli.On predstavlja dijalektičko učenje koje se zasniva na dijalektičkoj stvarnosti, znači, ne postavlja se izvan ili iznad dijalektike, jer se ne može postaviti izvan svoje suštinske odredbe, a da pri tom ne izgubi svoju suštinu i ne pretvori se u okamenjeni sistem dogmi, dakle, u svoju suprotnost.

Šta je dakle suština Marksove misli?

Njezina suština jeste ostvarivanje slobode. Ali, slobode za koga? Marksizam odriče takvo shvatanje slobode koje istu tretira kao parcijalizovanu kategoriju. On slobodu shvata kao univerzalnu kategoriju, dok socijalizam shvata kao put, proces ostvarivanja slobode. Suština je marksizma u prevazilaženju svakog oblika otuđenja,  i svih odnosa koji se zasnivaju na tome da postavljaju čovjeka u položaj ugnjetenog, osiromašenog u svakom smislu, i u materijalnom i u duhovnom. Marksizam zbog toga insistira na povezanosti između teorije i prakse. Stoga, socijalizam predstavlja proces, prelazni period u ostvarenju slobode radnog čoveka i čitavog ljudskog društva, proces postepenog ukidanja podele na „radno“ i „slobodno“ vreme u korist razvoja jedne nove ljudske prakse, po kojoj bi rad izgubio prinudni karakter, karakter primoranosti zbog održavanja vlastite egzistencije, života, već bi postajao prva životna potrebna svakog čoveka, putem koje bi se ovaj mogao potvrditi kao istinski stvaralac. Kada je u pitanju gore pomenuto pitanje, valja napomenuti da ga marksisti postavljaju na sasvim drugačiji način, i to u tom smislu da se odredi šta je bliže izvornom marksizmu, dakle, autentičnom duhu marksističke misli, a šta dalje od njega. Ne sme se smetnuti sa uma da je marksizam realno postojeća misao, da je sa ovog sveta i da je njen oblik postojanja menjanje, kretanje – dijalektika.To uostalom znači da ne treba zatvarati oči pred antimarksističkim, nemarksističkim i pseudomarksističkim teorijama i izazovima. On je dakle, jedan i mnoštvo, a apsolutno je autentičan jedino kod Marksa. A kako marksizam nije samo Marksovo učenje nego i misao na tragu njegove misli, dakle i marksistička misao do današnjih dana, njemu je svojstvena razvojnost, raznovrsnost, različitost, unutrašnja borba suprotnosti u stavovima, pogledima, mislima, akcijama, kretanje od istina nižeg ranga ka istinama višeg ranga, nepravolinijsko, krivudavo kretanje misli i prakse. Različitost marksističke misli počiva u multidimenzionalnosti teorije i prakse proleterskog pokreta, u njegovom svetskom razvoju, koji su sledbenici Marksa morali obrazlagati i dokazivati u novim uslovima i na nov način, jer ni Marks, ni Engels, ni Lenjin nisu sve predvideli, niti im je bio cilj da se predstavljaju i ponašaju kao proroci. Da bismo pronašli odgovor na pitanje koji je marksizam „pravi“, odnosno,koji je najbliži Marksovoj misli,nije dovoljno, a u mnogim situacijama je i pogrešno, kao kriterijum za to uzimati količinu upotrebe citata Marksa, Engelsa, Lenjina i na osnovu toga suditi o marksističnosti ili nemarksističnosti date misli. Još je Marks bio prinuđen da osporava taj kriterijum i da odriče da je marksista – imajući u vidu francuske „marksiste“ iz druge polovine sedamdesetih godina XIX veka. Kao mnogo ispravniji kriterijum jeste dovođenje u vezu ideja koje se ističu za marksističke sa istorijskom praksom, tj.stvarno i neprekidno izučavanje objektivne stvarnosti i njene istorije, jer čovek mora u praksi dokazati istinu, stvarnost i moć (ovostranost) svog mišljenja.

„Prema tome, o istinitosti ili stvarnosti savremene marksističke teorije ne možemo suditi ni na osnovu snage monopola dogme, ni na osnovu sholastičkog nadmudrivanja o tome koji je marksizam pravi, već samo po tome koliko je ona u stanju da menja praksu čoveka i društva, tj.koliko je sposobna da postane duhovno oružje ovih društvenih snaga koje su po svom objektivnom položaju u društvu sposobne da vladaju postojećim stanjem, i da istovremeno ne budu zadovoljne, da ga kritikuju i menjaju.“(Iz uvodnog izlaganja Edvarda Kardelja na svečanom otvaranju Političke škole SKJ „Josip Broz – Tito“ u Kumrovcu 21.11.1975.)

S obzirom da je raščistio sa svojom filozofskom savešću, Marks je odmah započeo sa kritikom filozofije sa stanovišta stvarnog (ne apstraktnog) čoveka i društva, ističući u prvi plan kritiku politike i ekonomije. Od tada se marksistička misao počinje baviti problemima nacionalne ekonomije, politike, prava i države, pored toga što se bavi problemima filozofije i prirodnih nauka. Taj sadržaj je omogućio Lenjinu da govori o tri izvora i sastavna dela marksizma, tj.da je Marksovo genijalno učenje neposredni produžetak najviših dometa (učenja najvećih predstavnika) filozofije, političke ekonomije i socijalizma. Međutim, ovo Lenjinovo mišljenje je vremenom toliko uprošćeno, da je marksizam sveden na filozofiju, političku ekonomiju i naučni socijalizam. Zašto je došlo da takvog shvatanja marksizma, posledica je uticaja marksističke teorije, jer je marksizam izvršio radikalnu reformu stavova u filozofiji, nauci o društvu i ekonomskom učenju, zapravo – revolucionisao ih je. Zbog posebne važnosti i uticaja na ostvarenje neposrednih praktičnih socijalno-političkih ciljeva proletarijata, Marksovo učenje je najviše razrađivano u ovim oblastima. Marksova misao da filozofija u proletarijatu nalazi svoje materijalno oružje, a proletarijat svoje duhovno oružje dovoljno govori o nužnosti povezivanja teorije i prakse pokreta.

Marksizam je dakle i filozofija, i politička ekonomija, i naučni socijalizam (ideologija), ali i praksa. Kao filozofija, marksizam je ljuti protivnih i vulgarnog, metafizičkog, „starog“ materijalizma, u kome su čovek, društvo, ljudska svest i priroda shvaćene kao stanje (objekt) umesto da se shvate kao proces; i idealističkog i neracionalnog shvatanja dijalektike koje za polazište uzima idejni svet sam po sebi, odvojen od društvene stvarnosti. Za razliku od njih, marksizam polazi od objektivne stvarnosti shvatajući je kao proces uzajamnog povezivanja i uticaja teorije na praksu, prakse na teoriju, materijalnog na duhovno, duhovnog na materijalno. Upravo insistiranjem na ovoj povezanosti, marksizam teži prevazilaženju podele na materijaliste i idealiste, preko ukidanja filozofije kroz njeno praktično ostvarenje.

Kao politička ekonomija, marksizam je na osnovu istraživanja kapitalističkog načina proizvodnje ustanovio zakone ekonomskog razvoja modernog društva i temelje revolucionarnog proleterskog pokreta i preobražaja društva; gde je Marks anticipacijom komunizma, otkrio zakonitosti (nužnosti) čovekove emancipacije i povratka samom sebi. Naravno, tu treba imati na umu da se po Marksu socijalizam i komunizam ne rađaju spontano (sami od sebe) i automatski, te da su bez delovanja svesnog činioca – čoveka, teorijski i praktično nezamislivi. Dakle, iako društveno biće određuje ljudsku svest, a ne obratno, to ne znači da su proizvodni odnosi pasivan element prema proizvodnim snagama, ne, jer društveni razvoj dovodi u protivrečnost proizvodne snage i s njima povezane proizvodne i ukupne društvene odnose što rezultuje socijalnom revolucijom. Zato je nedopustivo da se način raspodele društvenog proizvoda odvaja od načina proizvodnje. Zbog toga su i teorijski i praktično neprihvatljive sve one revizionističke interpretacije marksizma koje mu bilo otvoreno (socijaldemokratski reformizam), bilo prikriveno (neo)staljinistički voluntarizam i dogmatizam) podmeću ekonomski determinizam i voluntarizam, a sve sa ciljem pravdanja postojeće društvene prakse koja se temelji na očuvanju horizonta građanskog (kapitalističkog) društva, očuvanju otuđenosti ekonomskih i političkih struktura od radnika i radnog čoveka uopšte, bilo kroz zagovaranje politike evolucije prema socijalizmu kroz reforme koje bitno ne dotiču postojeću stvarnost (socijaldemokratski reformistički etatizam), bilo kroz politiku dogmatskog nametanja obrazaca borbe za socijalizam u vidu zagovaranja sistema personalne unije proleterske države i partije u vidu birokratskog etatizma staljinističkog ili neostaljinističkog tipa, koja vrši obnavljanje svih vidova otuđenja karakterističnih za građansko (kapitalističko) društvo.

Kao ideologija, marksizam sadrži misao proletarijata o ciljevima njegove borbe, o organizaciji, sredstvima i putevima oslobođenja čoveka i društva, o proleterskom osvajanju vlasti i prevazilaženja svake vlasti, o istorijskom značaju klasne borbe i prevazilaženju klasne borbe sa prevazilaženjem klasne vladavine i klasa uopšte, o stvaranju istinske zajednice slobodnih ljudi kroz samoorganizaciju društva u asocijacije slobodnih proizvođača i udruženog rada umesto dosadašnjih iluzornih zajednica, o neposrednim i daljim istorijskim zadacima proletarijata, o vrednostima, moralu i normama socijalističkog (komunističkog) društva, o revolucionarnom prevratu društva.Polazeći od istorijske činjenice klasnih borbi i klasnih protivrečnosti uopšte, marksizam utvrđuje da posebni interesi pojedinih društvenih grupa (slojeva) proizlaze iz uslova njihovog materijalnog života i proizvode različite ideološke predstave koje tim uslovima odgovaraju. Marksistička ideologija zna za sebe da je izraz posebnih interesa proletarijata, ali zasnovana na marksističkoj filozofiji i nauci i na revolucionarnoj praksi proleterskog pokreta, za sebe zna da je poslednji oblik ideološkog mišljenja, da je u funkciji istorijskog progresa ne samo kao deo idejne superstrukture nego i kao materijalna snaga u onoj meri u kojoj je ovladala masama. Ona izražava stepen istorijskog razvoja socijalnih činilaca revolucije. U njihovoj svesti ona predstavlja sistem stavova usmeren na ostvarenje socijalističkog (komunističkog) društva, uključujući i kritiku suprotnih idejnih i stvarnih sistema i pokreta. Marksistička ideologija, s obzirom na uslove proleterske borbe svake zemlje pojedinačno razvijala se i razvija se s obzirom na te osobenosti – ideologija samoupravnog socijalizma, ideologija evrokomunizma itd. Svako zaostajanje ideologije marksizma (u politici, kulturi, obrazovanju, nauci, u svim klasnim pitanjima) širom otvara vrata delovanju antimarksističkih ideologija, od onih otvorenih do onih tipa dezideologizacije.

Kao praksa, marksizam je u sebi spoznata ljudska praksa, jedinstvo idejne i delatne strane. On nije isključivo rezultat praktičnog postojanja proletarijata, nego se i ostvaruje u praktičnom proleterskom pokretu, u revoluciji, socijalizmu (komunizmu) kao stvarnom pokretu koji ukida sadašnje stanje.Koliko teorija služi kao vodilja praksi, još više praksa obrazuje teoriju.Stoga se marksizam kao multidimenzionalni oblik svesti u praksi stalno dokazuje, menja, dopunjuje, razvija se u povezanosti sa praksom. Različite istorijske okolnosti (praksa) zakonito su porodile različite teorije među marksistima, pored različitih teorija između marksista i nemarksista. Sa istorijskog stanovišta to i ima smisla: „…mi možemo saznati samo u uslovima naše epohe i toliko koliko nam ti uslovi dopuštaju“ (Engels, Dijalektika prirode).

Zbog toga je za Marksa i marksizam neprihvatljivo svođenje revolucije na politički akt preuzimanja državne vlasti od strane proletarijata. Za njega i njegove sledbenike ona ima permanentan karakter, karakter procesa, pa zbog toga možemo govoriti i o svetskom karakteru socijalizma i komunizma. Naravno, Marks nije imao iluzija da socijalizam može da nastaje i pobeđuje u svim zemljama istovremeno, već su i on i svi istinski marksisti uvek polazili od toga koji je svet vodeći, od toga je li to svet kapitalizma ili svet socijalizma. Na osnovu toga, neodržive su teorije o socijalizmu, a pogotovo o komunizmu u jednoj zemlji, jer iste mogu značiti ili neostvarivu želju ili birokratsku manipulaciju koja poima socijalizam/komunizam kao stanje, okamenjeni, nepromenjivi sistem. Čak je i Lenjin polazio od toga da se ni prelazni period od kapitalizma ka socijalizmu, a pogotovo socijalizam, ne mogu ostvariti u jednoj zemlji bez pomoći međunarodnog proletarijata, što ponovo potvrđuje univerzalan, svetski karakter socijalizma/komunizma. U vezi sa tim, organizovanje proletarijata u političku partiju ostaje trajan uslov za njegovu pobedu u socijalnoj revoluciji i njezinom krajnjem cilju – uništenju klasa, ali, uvek je reč o organizovanju proletarijata kao klase, a ne o preuzimanju društvene uloge proletarijata od strane dela proletarijta organizovanog u političku partiju, što nam govori da je bit marksizma, njegova integralna komponenta kritika svega postojećeg, te da kritiku vrši proletarijat, da je u njegovo ime niko ne može vršiti i da je ta kritika po svojoj suštini dijalektička, a ne negatorska negacija postojećeg!

KOMUNISTI SRBIJE U KUĆI CVEĆA

Danas 4.maja kao i svake godine delegacija partije Komunisti Srbije je polozila venac na grob Maršala Josipa Broza Tita.
Venac smo polozili u ime članova naše partije kao i u ime Koordinacionog odbora komunistickih i radničkih partija sa prostora Jugoslavije.
Jugoslovenske komunističke partija Crne Gore,
Saveza komunista Bosne i Hercegovine,
Komunističke partije Makedonije
Socijalisticke radnicke partije Hrvatske,
K. P. D. Komunist iz Slovenije,
kao i ostalih komunistickih i Jugoslovenskih organizacija koje nisu mogle mogle prisustvovati.
Komunisti Srbije će uvek biti verni idejama Marksizma Lenjinizma i slediti put Titovog samoupravnog socijalizma.
SMRT FAŠIZMU SLOBODA NARODU!

 

KOMUNISTI SRBIJE OBELEŽILI MEĐUNARODNI PRAZNIK RADA

Povodom 01. maja Međunarodnog praznika rada, aktivisti partije Komunisti Srbije učestvovali su na protestu koji se odžao ispred spomenika Dimitrija Tucovića, na beogradskom trgu Slavija. Pored nas protestvovali su i aktivisti NKPJ, jedine dve organizacije koje su obeležile ovaj veliki praznik u Beogradu.
Radnička klasa i komunisti kao njena avangarda, Međunarodni Dan rada mogu proslavljati samo u onim zemljama gde su na vlasti. U zemljama kapitalizma, gde se vrši eksploatacija čoveka od strane čoveka, Prvi maj se obeležava protestima na ulicama i borbom za radnička prava.
Komunisti Srbije nikada neće zaboraviti sve one koji su dali svoje živote u borbi za pobedu radničke klase i socijalizam.

NOVI LETAK KOMUNISTA SRBIJE